Jacco Oosterhof, Business Development Director bij e-Luscious (o.a. wijnvoordeel)
Jacco Oosterhof is Business Development Director bij eLuscious en was hiervoor directeur van Wijnvoordeel International, één van de grootste online wijnwinkels in Europa. Wijnvoordeel is al jaren een vaste waarde in de TwinkleTop100 en de BeCommerce100 en ook ontving zij meerdere malen diverse publieksprijzen zoals de Thuiswinkel Award en de Becommerce Award.
De carrière van Oosterhof begon in 2005 bij de Baarsma Wine Group, moederbedrijf van Wijnvoordeel waarbij hij tot 2007 ervaring opdeed in alle divisies van het bedrijf. In 2007 besloot hij zich vol op e-commerce te richten en begon met de Europese uitrol van het Wijnvoordeel-concept en was hij betrokken bij de succesvolle lancering van Koffiemarkt.be in België. Eind 2015 vond er een management buy-out plaats en is Wijnvoordeel onderdeel geworden van eLuscious.
Sinds 1 april 2018 is hij actief in zijn nieuwe rol en zijn belangrijkste doel dit jaar: een impuls geven aan het in 2016 overgenomen koffievoordeel.nl. ,,En dat moet lukken, want we drinken gedurende de dag veel meer koffie dan wijn”, verklaart Oosterhof die desalniettemin beseft dat concurreren met supermarkten op het gebied van koffie nog veel moeilijker is dan met wijn. ,,Koffie is een stuntartikel om mensen binnen te krijgen. Daarom richten wij ons vooral op de speciale koffie met een mooi verhaal wat betreft teeltgebieden, bonensoorten en het branden.”
Mijn sessie om 13:45: Nichespeler in food: Weg met omni-channel, lang leve online!