Online look of success: wholesale e-commerce ondersteuning
Vier jaar geleden ging Marc van Venrooij als Senior Manager Online (e-commerce) aan de slag bij Coca-Cola European partners. Marc heeft zijn sporen op het gebied van e-commerce ruimschoots verdiend en is sinds 2001 actief in dit vakgebied. Zo tekende hij voor de ontwikkeling van verschillende succesvolle omni-channel formules, zoals jeanswinkel Score.nl en elektronicawinkel Expert.nl. In 2010 won hij met Expert de ING Retail-jaarprijs Bricks en Clicks 2010.
In zijn huidige functie bij Coca-Cola ondersteunt Marc food retailers in een (creatieve) expert rol bij de ontwikkeling en versnelde groei van hun online platformen. Dit onderbouwt hij onder meer op basis van internationale best practises van Coca-Cola. Tijdens zijn lezing deelt Marc zijn visie op e-commerce binnen de FMCG markt en de uitkomsten van een onderzoek die Coca-Cola liet verrichten naar de meest optimale manier van online bestellen bij wholesalers. Dat heeft geresulteerd in een online look of success die uiteindelijk vertaald is naar een concrete use case met een wholesale klant.