Ga naar inhoud
Food & E-commerce Logo Food & E-commerce Logo Food & E-commerce Logo
  • Home
  • Programma
  • Sponsors & Partners
  • Contact
  • Foto’s
  • Houd me op de hoogte
Verschil maken met E-logisticsSanne Bakker2018-05-07T10:31:33+02:00

Verschil maken met E-logistics

Je zou denken dat de ontwikkeling van de e-commerce markt uniek is. Niets is minder waar. De ontwikkelingen lijken exact op de levenscyclus van andere bedrijfstakken. De expertgroep Innovation & E-fulfilment van Shopping Tomorrow onderzocht onder leiding van Kees Jan Roodbergen, hoogleraar logistiek aan Rijksuniversiteit Groningen, de toekomst voor de e-commercemarkt en de rol van logistiek.

Eenmaal in de volwassenheidsfase aanbelandt, neemt de groei van webwinkels af en komt de focus te liggen op winstgevendheid. “Het businessmodel moet dan worden omgedraaid. De kosten moeten omlaag, er wordt meer geconcurreerd op prijs. Grote bedrijven blijven over, nemen anderen over. Veel bedrijven gaan failliet”, aldus Roodbergen. Met logistiek kan volgens de hoogleraar het verschil worden gemaakt in de toekomst. “Na de shake-out blijft een klein aantal logistieke modellen over waar vrijwel zeker IT een grote rol in zal spelen.  Vasthouden aan wat nu werkt is niet verstandig. Probeer nu al te experimenteren met nieuwe mogelijkheden en innovaties voor bijvoorbeeld verzending of uitbesteding. Eenmaal in de volwassenheidsfase aangekomen stijgt namelijk het uitbestedingsniveau. Denk dus bij logistiek niet aan kosten maar aan groei.”

Wat betekent het als logistiek het verschil maakt en hoe is deze kennis te gebruiken in food retail? Met concrete voorbeelden uit de food retail branche zal Kees Jan Roodbergen zijn kennis delen tijdens Food & E-Commerce.

Spreker: Kees-Jan Roodbergen

Ga terug naar het programma

Contact Info

Beneluxlaan 2C 3446 GR Woerden

Telefoon: 0348 415305

E-mail: info@bbp.nl

Web: http://www.bbpmedia.nl

Volg ons

Quick links

  • Programma
  • Sprekers
  • Sponsors & Partners
  • Contact

Recent Tweets

  • Mooi presentatie gister van bol.com bespaar continu op ons Food en E-commerce Congres! twitter.com/RedactieTwinkl…

    4 jaren ago
  • Internationale spreker Vladimir Sushko van Zx Ventures (AB InBev) komt ook spreken a.s. dinsdag. Leer van zijn zeer… twitter.com/i/web/status/1…

    4 jaren ago
Twinkle is onderdeel van BBP Media
Page load link
Ga naar de bovenkant