‘Fulfilment als margekiller voor online levensmiddelen? Echt niet nodig!’.
Walther Ploos van Amstel is lector Citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij is meer dan 25 jaar werkzaam als organisatieadviseur op het gebied van logistiek, supply chain management en internationale distributie. In zijn keynote staat hij stil bij ‘Fulfilment als margekiller voor online levensmiddelen? Echt niet nodig!’.
Keynote Presentatie
E-fulfilment is voor veel online aanbieders van levensmiddelen een margekiller. Vaak zijn de kosten van transport, warehousing en voorraden meer dan 30% van de ‘mandjeswaarde’ van de consument. Laat je inspireren door goede voorbeelden uit binnen- en buitenland, zowel food als non-food. Hoe bereiken deze online aanbieders ‘operational excellence’ in de logistieke operatie? Hoe werken ze samen met hun leveranciers. En, wat zijn de innovaties waarmee zij in de toekomst greep houden op de margekillers in e-fulfilment?
Over Walther Ploos van Amstel
Walther Ploos van Amstel (1962) heeft jarenlange ervaring in logistiek, supply chain management en internationale distributie. Hij was van 2002 tot en met 2009 hoogleraar logistiek aan de Nederlandse Defensie Academie in Breda en Den Helder en tot 2016 verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Walther Ploos van Amstel richt zich op logistieke procesinnovaties, het invoeren van supply chain concepten in de praktijk, intermodale distributienetwerken, samenwerking in logistieke ketens en netwerken, servicelogistiek, duurzame logistiek, ketenregie, intelligente logistieke concepten en risicomanagement in logistieke ketens.
Walther Ploos van Amstel is lid van de jury van de Shopping Awards en voorzitter van de TLN Ondernemersprijs.
‘Food leveranciers moeten samen in Plaza-model’